Råd: får du cancer och bor i Malmö: Flytta fort som fan!


Malmö har inte råd med vård.
Tyvärr har det gått rent jävla åt helvete med denna stad. Nu avgick klinikchefen på KK.
Snälla sudda ut allt på tavlan och börja om.
Nej, vi har inte råd med fler flyktingar. Det är inte ett lyxproblem.
Folk dör för att pengar går till fel ställe!

Här är en liten present jag ska skicka till Kommunfullmäktige i Malmö:
20121025-180904.jpgDet är en tuss av mitt hår som jag tappat pga cellgifter.

Jag föreslår att ni som blir utsatta ska skicka en liknande present.

Jag dör för att jag får dålig vård i Malmö.

Idag fick jag cellgifter, och här har jag precis kommit ut i bilen och ska köra hem:

Om Peggy Bell of Sweden

My thoughts are as unique as yours. Let's have a fusion Visa alla inlägg av Peggy Bell of Sweden

18 responses to “Råd: får du cancer och bor i Malmö: Flytta fort som fan!

  • Benny Nielsen

    Det är så jäkla illa skött alltihop Peggy, de borde verkligen höja upp kvalitenbocg standarden på vården.
    Dock är jag övertygad om att den inte hade blivit bättre om vi slutat hjälpa invandrare, vi har pengar så det räcker i Sverige, det är bara det att de pengar som finns använda på helt fel sätt. Kram på dig Peggylou
    Bulan

    • Peggy Bell of Sweden

      Det vill jag veta faktiskt.
      Jag är den första som avskyr invandrarfientlighet, men var finns pengarna? Vi har helt andra rättigheter och regler i Malmö än andra kommuner för att man inte har råd.
      Om pengarna finns, var är dem?

  • Anonym

    hemskt att det inte fins pengar till rätt vård för cancersjuka Hoppas du inte blir helt utslagen av cellgiftsbehandlingen en tröstekram vill ja ge dej kram

  • Maria

    Man du får ju dina cellgifter som du ska ha och nu kommer du dessutom få assistans, så jag förstår inte riktigt varför du skriver att du dör pga brist på pengar.
    Du mår ju till och med litet bättre än vad läkarna förväntat sig med de värden du har just nu.

    Men jag förstår hur jobbigt det ändå är att leva med den här sjukdomen och allt vad det innebär.
    Skönt att du fick njuta av att vara nära havet under helgen, det behövde du.

    • Peggy Bell of Sweden

      Du har kanske missat vad jag skrivit innan. I Malmö kallar man kvinnor först när se är 45 till mammografi. Jag upptäckte själv min när jag var 43 och då var den flera år gammal. I andra kommuner kallar man kvinnor vid 40 års ålder.

      När man är färdigbehandlad görs ingen röntgen utan man får vänta ett åt tills nästa check. Innan dess föll jag och man upptäckte metastaser i hela skelettet och hela levern. I andra kommuner kontrollerar man varje halvår.

      Jag får träffa en läkare var tredje månad nu då jag röntgas för att se om cellgifterna haft effekt.

      Jag får alltså cellgifter varje vecka tills kroppen inte orkar mer, och då får cancern ta över. Jag blir gul medans levern pajar.

      Hade jag blivit kontrollerad i tid, samt röntgad när jag var färdigbehandlad kanske jag hade överlevt.

      Hälsar Peggy

      • kullagulla2@hotmail.com

        Håller med om att det är helt fel att inte ha samma ålder när kvinnor ska kallas till mammografi för första gången. Det ska inte vara beroende av var man råkar bo.

        Likaså att inte röntga den som är är färdigbehandlad. Det är väl extra viktigt just då innan man släpper patienten.

        Men det är ju bra att du får träffa en läkare regelbundet nu och skulle det dyka upp problem där emellan kan du kanske tala med sköterkorna som ger dig cellgifterna. Eller att de framför sådant som gäller dig till läkaren.

        Jag förstår att det är jobbigt med cellgifter vecka efter vecka. Ibland brukar de rekommendera en liten paus så kroppen får hämta sig. Men då ökar väl samtidigt risken för fortsatt utveckling av cancern, så det får bli en balansgång.

        Ja, du borde verkligen ha kallats till mammografi när du var 40 och fått en röntgen när du var färdigbehandlad, det instämmer jag helt i.

        Jag har en del erfarenhet av cancer med två närstående som fått denna sjukdom.

        Vad jag lärt mig av detta är att det är bra att vara påläst och att inte vara en beskedlig patient utan hålla sig framme så mycket som möjligt.

    • Nina

      Hur kan man slänga sig med uttrycket ”..jag förstår..” ??? Gör DU verkligen det? Peggy… Vem fan förstår din situation..?? Och dessutom kräva att du ska diskutera på en sådan nivå som inte ens Dalai Lama skulle kräva..?? Vi är bara människor med känslor.. Står på din sida vad du än skriver… Detcär dina tankar o dina känslor… VEM kan förtå det??….

      • Maria

        Mår du bättre nu när du fått vara riktigt elak?

        Jag tror jag förstår Peggy ganska bra eftersom jag levt så nära den sjukdom hon har. Min första kommentar blev fel på grund av ett missförstånd men det har jag försökt rätta till nu.

        Trots min usla nivå till skillnad mot dig.

  • Anonym

    Beklagar verkligen din situation men sjukvården i Malmö styrs av Region Skåne och inte av Malmö stad.

  • Camilla

    Tyvärr är det så att många av de flyktingar som kommer hit inte heller får vad de behöver. Om man t.ex kommer från krigsdrabbade områden och sett mkt elände så kan man ha trauman som leder till aggressivitet eller passivitet. Men finns det verkligen tillräckligt med psykologer i Sverige för att hjälpa alla dessa människor att hantera och bearbeta vad de upplevt? Svaret är nej. Så varken du eller de får till fullo vad de behöver. För det räcker inte med att leva. Det ska vara nån sorts kvalitet på livet också.

  • anna

    Kände du igenom dina bröst regelbundet innan du själv upptäckte tumören?

    Visst hade de kunnat hitta tumören i ett tidigare skede om du blivit kallad tidigare till mammografi men det är inte alls säkert. Många tumörer syns inte pa en sådan undersökning, beror på hur tät bröstvävnad man har.

  • Patrick

    Min mamma har liknande cancer, sekundär skelletcancer med metastaser från bäckenet upp till skallbasen, dock är det begränsat till skelletet. Hon har börjat tung cellgiftsbehandling, och det är ett helvete för henne och familjen, så vi lider med dig. Dock i allt elände så har hon svarat bra på cellgifterna och det finns hopp. Jag vill skänka dig tröst i att det kan vända, det kan gå bra, ge aldrig upp hoppet. Finns folk som klarat sig i 10-tals år med även metastaser i levern och lungan som kommer och går. I alla fall beundrar jag din styrka.

  • Henrico

    Hej Mumlan,

    Kikar bara in en kortis och säger hej.
    Skickar över en bamsekram och mina lyckönskningar.

    /Henrico

  • Islandsmamman

    Tänker på dig. Stora kramar över havet.

  • beatamorot2

    Du e med i mina funderingar å tankar…
    Många kramar! ❤

  • TK

    Hoho… vart har du tagit vägen? Lite orolig…

  • Caroline

    Hej!
    Kom in på din sida av en slump å blir så upprörd på en del kommentarer på din blogg! Hur orkar du läsa å svara på dem!! Jag arbetar som sjuksköterska i cancervården å kunde inte föreställa mig att folk går in på en blogg å anklagar å skuldbelägger nån som är sjuk å som dessutom haft en av de värsta arbetsgivarna jag hört talas om, man skulle vilja bli anställd där för att kunna ”sätta dit honom”, grrr.
    Kan man inte ta bort personer som man ogillar på en blogg 😦
    Stor KRAM till tåliga dig!

Vad tycker du?:

Välkommen till Kaoset

I kaoset härskar djuren över människorna

Bonnie's Blog of Crime

My Life of Crime, Murder, Missing People and such! Above all else, never forget the victim, that the victim lived, had a life and was loved. The victim and their loved ones deserve justice, as does society.

ADHD i vardagen

Just another WordPress.com site

hydraul

Where it gets messy...

Ewa Lev Livet !

Livet är inte bara en lek , det är en dans på rosor också ..

TANKESMEDJAN

Smått och gott i vardagens labyrint

5 söner och 1 man

(och så jag förstås)

kyrksyster

Kamp och glädje - så är livet.

ghostalive

Politik och samhälle. Nära och kära. Trams och allvar. Kändisar och okändisar. Brott och straff. Glädje och sorg. Cancer och annan skit. Livet helt enkelt.

En trevlig tjej

Det är synd att det är så få tjejer som är trevliga nuförtiden.

Post it Notes from my Idiot Boss

delivered directly to my computer monitor on an all too regular basis...

Affes Statistik-blogg

Statistik, politisk satir och betraktelser

George med Liemannen bakom axeln

George, jag lever med en dödlig cancer som jag pratat om i TV-serien som heter Himlen Kan Vänta

Hoebloggers's Blog

4 out of 5 dentists recommend this WordPress.com site

Tysta tankar

Lärandet börjar där den trygga zonen upphör

