Välkommen ombord, Annika!


Jag har haft en osocial vecka då här har varit folk och när jag väl varit själv har jag bara slutit mig och kelat med Tanya.

Jag har nu två personliga assistenter som även är mina bästa väninnor: Malin och Annika.
Jag jobbade med Annika på Tele P och jag är så glad att jag fått bort henne från detta Hell Hole.
Nu jobbar hon heltid hos mig och vi har mycket fniss ihop. Precis som med Malin. Avslappnat och bra.

Sedan har här varit folk från nån förkortning jag inte minns och nu har jag hemsjukvård.

Jag är uppe om nätterna. Mår rätt bra för det mesta, men gråter en del över mitt öde.
Jag får bara en liten dos cellgifter som tar ca tio minuter. Nästan lite för syns skull. Jag vill inte dö och tankarna far runt. Tidvis tycker jag enormt synd om mig själv. Ibland tycker jag allt är rätt skönt.
Jag har inte någon djup och vis insikt som många som närmar sig döden ibland har.
Jag ska dö och vill slå någon på käften.
Kanske en vegan.
Ät lite kött! Du ser ut som om du fryser ihjäl!
Där ligger min nivå.

Jag har svårt för att äta och har förmodligen magkatarr, så det fick jag medicin för.
Intressant var att man inte ska ta den om man har nån leversjukdom.
Sedan skulle man vara vaksam om man hade ”Fönstertittarsjukdom”
Haha! Varför? Tittar man i extra många fönster då? (Jag vet att det inte har med tittande av fönster att göra, men det låter förbannat roligt)

Sen har jag börjat med en kur kortison så jag kanske blir lite piggare.

Usch sån malande och tråkigt inlägg. Jag får muntra upp med en bild istället:

20121101-193155.jpg

Om Peggy Bell of Sweden

My thoughts are as unique as yours. Let's have a fusion Visa alla inlägg av Peggy Bell of Sweden

17 responses to “Välkommen ombord, Annika!

  • ankie

    hej peggy, du är väl för rolig du!!! trots din situation så har du verkligen glimten i ögat! hoppas verkligen att du får det bra nu med dina assistenter! kämpa på och njut av livet så gott du kan!

    stor kram//ankie

  • Charlotta Cleman

    Vad du är beundransvärd! Och skriver bra. Alla borde få läsa vad du skriver. Jag har jobbat i bokbranchen ganska länge (tills helvetet började) och jag önskar så att du skulle skriva en bok! ORKAR DU! FÖRSÖK!

  • MHz

    Skönt i allt elände att i alla fall assistansbiten ordnat sig – och att du får dina vänner! Dels får ni umgås så mycket som möjligt och dels måste det väl antagligen kännas mer värdigt att en vän hjälper en med hygien och toabesök än en främling? Jag skulle nog känna så i alla fall… En stor eloge till tjejerna som gör detta också – det måste kännas bra att få hjälpa en vän och dessutom få göra det avlönad, så att de verkligen har tid att göra det fullt ut; svårt att jobba heltid och fixa att hjälpa till utöver det, men samtidigt måste det kännas jävligt vemodigt att se en vän må så dåligt och brytas ner… Stor kram till er allihop!

  • Johanna

    Hej!

    Jag började läsa din blogg för sisådär en månad sen och jag är riktigt förvånad över att du behövt vara så ensam för du verkar vara en så varm och go tjej!! Min mamma gick bort i cancer för ett par år sen så jag har sett cancer på nära håll även om jag inte i mina vildaste fantasier kan förstå vilket helvete du förmodligen går igenom! Jag önskar såååå att de kan offentliggöra ett botemedel snart för den där fruktansvärda sjukdomen så du slipper de där hemska cellgifterna och alla plågor som cancern ger dig!! Tack för en fin blogg! Stor kram! Med vänlig hälsning, Johanna

  • Annika

    Tack för det Peggan!! Jag anser det vara ett rent privilegie. Det e så skönt att slippa gruvan!!

  • Nettan Lundberg

    full av beundran i allt elände så lyckas du behålla din humor, Kan inte säga jag förstår vad du går igenom ,men jag blir glad när jag ser dina inlägg för du ser humorn iallt elände ,många Kramar

  • Henrico

    Jag blir blöt i ögat när jag läser Peggy.
    Annika och Malin, en stor kram till er från mig.
    Peggy, gillar du bröderna marx? 🙂

  • anna-greta blixt

    vad bra att du har 2 vänner som asistenter Förstår att du har det jobbigt men skönt att du inte behöver vara ensam så mycket en bamsekram till dej

  • Roger J Lundkvist

    Tjena Onkel Fester! Ja…du påminner om Onkel Fester, du vet han i familjen Adams… jag började skratta när jag såg din bild, skrattade inte ÅT dig, utan åt den inre bild som dök upp i form av just Fester. Familjen Adams var min favoritserie när jag var ganska liten/ung på 60-talet. Han hade en så sjuk humor, precis som du Peggy.

    Jag gillar att du försöker se något positivt i allt, även om det nog är jävligt jobbigt att leta upp de där lite ”roliga” bitarna… Som att man ska vara försiktig om man har en leversjukdom. Ja, du måste tänka på sådana detaljer, dina mediciner kan ju skada dig… =)

    Bra att du har vänner som assistenter, vore ju förjävligt om du skulle tvingas umgås med främlingar i din situation….

    Jag när en förhoppning om att du så småningom får tillbaka lite bättre mående så du slipper må urban, det räcker väl med att det är en terminal sjukdom du slåss mot…eller blir slagen av är väl mer rätt.

    Må väl, må gott och jag hoppas att du får en bra helg…. =)

    Roger

  • Anonym

    Hej Peggy.
    Jag har följt din blogg efter att ha sett en toka på blocket som ville hyra en husvagn för att bo i över vintern,tydligen så var den ”tokan” du,nu blev det väl ingen husvagn vilket verkar bra.
    Men lite tokig verkar du ju ändå fastän på ett bra sätt.
    Jag tror att du hjälper många som har det som du ,du sätter färg och skrifft på situationer som ingen annan, men vad fan hjälper det?
    Faktum kvarstår,alla vill till himmelen men ingen vill dö,det var väl så Jason skalldade.
    Vad säger man-Ha det bra,lycka till,trevlig helg,krya på dig,var rädd om dig?
    Allt känns som en floska.

    Eftersom jag bara kramas med dem som berör mig så vill jag ge dig och Tanya en stor @kram.

    Spencer Husselmeyer

  • Selma

    Hej Peggy! Vill bara skicka dig en kram och säga att jag tänker på dig!

  • Patrick

    Hur går det med dig?

  • victoria

    Hur mår du?? Saknar dina inlägg
    Kram

  • Cassandra

    Hej Peggy! Vill säga att jag tänker på dig, och hoppas att du mår okej! Styrkekramar

  • Anna

    Gillar inlägget utan att gilla din situation!

  • Marita

    Jag tänker på dig och gläds åt att du fått två härliga människor i din närhet. Din blogg är fantastisk och ger tröst åt oss som för närvarande kan kalla oss friska…..Kram på dig Peggy!!

  • Eva Svensson

    Du ser helskön ut!’

Vad tycker du?:

Välkommen till Kaoset

I kaoset härskar djuren över människorna

Bonnie's Blog of Crime

My Life of Crime, Murder, Missing People and such! Above all else, never forget the victim, that the victim lived, had a life and was loved. The victim and their loved ones deserve justice, as does society.

ADHD i vardagen

Just another WordPress.com site

hydraul

Where it gets messy...

Ewa Lev Livet !

Livet är inte bara en lek , det är en dans på rosor också ..

TANKESMEDJAN

Smått och gott i vardagens labyrint

5 söner och 1 man

(och så jag förstås)

kyrksyster

Kamp och glädje - så är livet.

ghostalive

Politik och samhälle. Nära och kära. Trams och allvar. Kändisar och okändisar. Brott och straff. Glädje och sorg. Cancer och annan skit. Livet helt enkelt.

En trevlig tjej

Det är synd att det är så få tjejer som är trevliga nuförtiden.

Post it Notes from my Idiot Boss

delivered directly to my computer monitor on an all too regular basis...

Affes Statistik-blogg

Statistik, politisk satir och betraktelser

George med Liemannen bakom axeln

George, jag lever med en dödlig cancer som jag pratat om i TV-serien som heter Himlen Kan Vänta

Hoebloggers's Blog

4 out of 5 dentists recommend this WordPress.com site

Tysta tankar

Lärandet börjar där den trygga zonen upphör

