Om ni undrar vad jag haft för mig!


Jag har ätit och bajsat!
Japp. Jag har aldrig sagt att jag censurerar min blogg med rosdoft!

Jag äter kortisontabletter och detta fick ju upp min aptit på sjukliga nivåer.
Sen har jag ju haft lite problem med trög mage. (Läs hemorrojder man kan använda som barstolar)
Så jag fick lite råd och hjälp från läkare som kommer hem till mig på tisdagar (jomen, ju närmre döden, ju bättre service) så jag tar Cilaxoral-droppar varje dag.

Så jag har totalt ignorerat er för jag har läst recept, ätit och bajsat istället.

Nu har jag gått ner från 6 tabletter till 4 varje dag så det börjar lugna sig lite.
Jag kunde inte ens kolla på en film utan att undra över varför de inte äter mer i filmer!
Jag t o m drömmer om plankstekar!

Det är nästan som om jag vill ha ett spjut och springa ut och jaga vildsvin!

Tanya tittar ibland lite oroligt på mig när jag klappar henne och det vattnas i munnen.
”Komsi komsi Tanya så ska mamsen vändsteka dig med charlottenlökar!”

Så märkligt det kan bli. Från gnäll utan aptit till detta.

Hoppas ni har det skönt.

20121111-020350.jpg

Om Peggy Bell of Sweden

My thoughts are as unique as yours. Let's have a fusion Visa alla inlägg av Peggy Bell of Sweden

10 responses to “Om ni undrar vad jag haft för mig!

  • anna-greta blixt

    kul att höra från dej å vad bra att du fått matlust Skönt att du har en läkare som kommer hem till dej å hoppas det funkar bra med dina asistenter en bamsekram från mej

  • ankie

    skönt att du hörde av dej. började bli lite orolig! ha det gott!

  • Berit

    Härligt höra från dej igen! Jag har undrat hur det varit för dej. Låter bra att sjukvården tycks bry sej lite mer om dej nu än tidigare. Önskar dej ALLT GOTT!!!! Varma kramar i novembermörkret!

  • Blackfairy

    Drar en djup suck… Skönt att ”höra” ifrån dig igen 🙂 kram från en följeslagare ifrån Ystad

  • Rain

    Åh vad bra att du har aptit!
    Finns mycket god mat.
    Jag hoppas du har det så bra du bara kan och gosa med vovven i stället för att se henne med charlottenlökar! 😉
    Kramar

  • ulrika

    håller med ovanstående – styrkekramar i massor t dig – skönt att du har fått d bättre med en del iaf ❤

  • Nina

    Vad kul med aptiten 🙂 ..hoppas dina assistenter är ena fina kockar så Tanya kan få sig en smakbit istället för att själv bli en.. ..och att ”barstolarna” får kortare ben 😉

  • Anna

    Tack för rapporten! Men för att säga sanningen har jag också ätit och bajsat. En hel del.
    Nej, det jag menade var att jag har ätit lite små fräscha rätter utan att bajsa men att att övriga kommentatorer, bloggare och övrigt pack förmodligen har bajsat en hel del.
    Så nu vet du det.

  • Eva Svensson

    Hej! Kommnterade ngt innan. Är en snart 60 årig ” tant” läste om dig i en Veckotidning. Jag fångades av din ”lediga stil l läggning” ja ja livet gör med oss vad den vill! Jag har kronisk ångest tar piller o en mängd för detta helvete med . Det psykiska! Hör av dig! Eva.Svensson53@gmail.com. Följer dig!

  • skvitt

    Jag sticker inte under under stol med att jag i hjärtat lider med dig. Du har det tufft nu. Vad kan jag göra?

    Faktiskt, faktiskt kan jag ge dig ett råd, men tyvärr bara ETT. Ett enda! Bara ett.
    Tänk om jag hade haft fler råd att ge, men jag har ju inte det.

    Rådet:
    Cilaxoral-droppar skapar beroende. Alltför långvarigt bruk gör att man till slut inte kan sköta tarmen alls utan att ta det och effekten avtar med tiden så man måste ta mer och mer och till slut hjälper inte ens det!

    ”Ja, men jag behöver det ju”, säger du säkert.
    Kanske du har rätt, men snälla hjärtat, ta och försök med Lactulos/Duphalac istället.

    ”Ja, men det funkar ju inte”, säger du kanske.
    Nej jag vet, det funkar inte. Det funkar inte i de rekommenderade doserna!
    Ta MYCKET mera, råder jag dig!
    Pröva, min vän!

    Skillnaden mellan Cilaxoral-droppar och Lactulos/Duphalac är att förstnämnda retar tarmen kemiskt, medan sistnämnda inte har minsta farmakologiska effekt på tarmen. Sistnämnda består ju bara av väldigt stora sockermolekyler (670 mg/ml), så stora att de inte kan passera tarmväggen utan stannar i tarmen där de genom en osmotisk effekt ser till att vattnet stannar i tarmen och gör att fekalierna blir lösare och mer volumiösa.
    Mer volym gör att tarmen vill hålla igång peristaltiken, jobba för att få ut skiten, på ren svenska.

    Lactulos/Duphalac (samma produkt – olika tillverkare) kan man kalla flytande fibrer, om man så vill. Och kan aldrig skämma bort eller tillvänja tarmen. Ge det en chans, men inte med de doser man rekommenderar, 10-15 ml/dag. Ta 30 ml 3 ggr/dag, eller ännu mer om det inte hjälper. DET HJÄLPER, bara du tar tillräckligt!
    Pröva dig fram!

    Läs om det i FASS:
    http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=19850613000144&DocTypeID=7&UserTypeID=2

    Stor, stor kram från mig!
    /Skvitt

Vad tycker du?:

Välkommen till Kaoset

I kaoset härskar djuren över människorna

Bonnie's Blog of Crime

My Life of Crime, Murder, Missing People and such! Above all else, never forget the victim, that the victim lived, had a life and was loved. The victim and their loved ones deserve justice, as does society.

ADHD i vardagen

Just another WordPress.com site

hydraul

Where it gets messy...

Ewa Lev Livet !

Livet är inte bara en lek , det är en dans på rosor också ..

TANKESMEDJAN

Smått och gott i vardagens labyrint

5 söner och 1 man

(och så jag förstås)

kyrksyster

Kamp och glädje - så är livet.

ghostalive

Politik och samhälle. Nära och kära. Trams och allvar. Kändisar och okändisar. Brott och straff. Glädje och sorg. Cancer och annan skit. Livet helt enkelt.

En trevlig tjej

Det är synd att det är så få tjejer som är trevliga nuförtiden.

Post it Notes from my Idiot Boss

delivered directly to my computer monitor on an all too regular basis...

Affes Statistik-blogg

Statistik, politisk satir och betraktelser

George med Liemannen bakom axeln

George, jag lever med en dödlig cancer som jag pratat om i TV-serien som heter Himlen Kan Vänta

Hoebloggers's Blog

4 out of 5 dentists recommend this WordPress.com site

Tysta tankar

Lärandet börjar där den trygga zonen upphör

