En bloggare jag hade kontakt med gav upp


Hon var bara strax över 20, och mått väldigt dåligt länge.
Personalen som hjälpte henne sade till henne att hon skulle ”sluta hota med att ta livet av sig”
Sedan slutade hon tvärt med sina mediciner, vilket är det värsta man kan göra.

Islin.. Du finns i mitt hjärta. Hoppas att du nu får ro.
När jag joinar dig tar vi några Margueritas och skrattar åt eländet.

Hennes blogg finner ni här!

Och även här!

20121113-031907.jpg

Om Peggy Bell of Sweden

My thoughts are as unique as yours. Let's have a fusion Visa alla inlägg av Peggy Bell of Sweden

11 responses to “En bloggare jag hade kontakt med gav upp

  • imsy

    Ett så tragiskt människoöde… Vila i frid, Islin

  • Leo Beata

    Henne minns jag väl… Vila i frid, Islin.

    Inför ditt liv, Mumlan/Peggy, känner jag mig maktlös…jag läser det du skriver, oroar mig när du inte skrivit på ett tag, lär mig och försöker ta in att din verklighet idag kan vara min imorgon. Vi är ju alla dödliga! Skrämmande…
    Tänker på dig och önskar det bästa till dig!

    • Peggy Bell of Sweden

      Det är jävligt maktlöst. Kampen går ut på att få lite makt, och med två assistenter kommer det nog gå bäst:) vi är ju alla dödliga, och skulle något hända mig har jag givit instruktioner till Malin där hon lägger in mitt sista inlägg. Det kommer alltså att vara från mig. Ingen dödsannons där någon vän bekräftar att jag lugnt somnat in. Jag kommer att slira in, arg som fan med ett reklamationspapper till att börja med.

      Men det är sen. Just nu lever jag i allra högsta grad. Kom ner den 6december för då har jag gourmand hamburger fest. Jag dricker inte mycket efter som min lever säger ”oh no” men det finns annat kul att ta till. Säg om du kommer. Säng finnes:)

      Best Regards/ Med vänliga hälsningar, Peggy Bell peggy.bell@sparcle.nu http://www.sparcle.nu/bells_artwork

  • Anna

    Slutade hon tvärt ta sina mediciner??? Där har jag inte hängt med. Jag förstår att man kan vilja det, men de finns ju för en orsak.
    Det är så fruktansvärt tungt och sorgligt med fina Islin (som jag var vän med på Fb och vet hur fin hon var).

  • Elisabet

    Vila i frid, Islin.
    Nej vad tråkigt. Känner så med alla som inte får den hjälp som de behöver.
    Jag är själv i den situationen med svår depr. mm. MEN jag har en underbar läkare som ger mig all hjälp, likaså psykolog. Har boendestödjare som också är toppen. Det är deras stöd som gör att jag lever idag.
    Så bra hjälp finns trots allt. Önskar att alla kunde få del av det.
    Kram

  • Grevinnan Blåst

    Det är så tragiskt det som har hänt. RIP, go´aste Islin.
    Och du – Mumlan/Peggy vill jag bara tala om att jag tänker på dig också. Är väldigt sällan inne här på WP, har förlorat kontakten med alla gamla
    go´a bloggare sen AB lade ner för oss. Här syns man ju inte lika mycket som på AB.
    Kram på dig / Rozie

  • Paulina

    Ja hon kämpade och vi fick möte efter möte höra skitsnack rent ut sagt, detta kommer vi gå vidare med. Hon sänktes istället för att lyftas. Jag är glad att jag fick hennes förtroende och fick kämpa för henne men de lyssnade inte. Det gör ont på många sätt. Så overkligt även om jag var med henne sista dagarna innan beslutet togs. Jag var där då och kommer alltid vara med dig älskade extra dotter. Du saknas oss.
    Tack för dina ord på bloggen

  • skvitt

    Det var ju så onödigt. Psykiatrins inkompetens tycker jag hon beskriver så bra att jag knappast behöver utveckla den saken närmare. Jag bara strök under hennes ord.
    http://skvitts.wordpress.com/2012/11/19/hjalp-eller-stjalp/

    Hon har väl fått frid nu. Synd att det var enda sättet.

    Kram!
    /Skvitt

    • Anonym

      Hon mår bra era pucko!!!!

      • skvitt

        Du, Anonym, borde skämmas att skriva så i annans blogg! Om du fysiskt, IRL, går hem till andra, kallar du dem också för puckon?

        Takt och ton, vett och etikett, vet du vad det är?

        /Skvitt

Vad tycker du?:

Välkommen till Kaoset

I kaoset härskar djuren över människorna

Bonnie's Blog of Crime

My Life of Crime, Murder, Missing People and such! Above all else, never forget the victim, that the victim lived, had a life and was loved. The victim and their loved ones deserve justice, as does society.

ADHD i vardagen

Just another WordPress.com site

hydraul

Where it gets messy...

Ewa Lev Livet !

Livet är inte bara en lek , det är en dans på rosor också ..

TANKESMEDJAN

Smått och gott i vardagens labyrint

5 söner och 1 man

(och så jag förstås)

kyrksyster

Kamp och glädje - så är livet.

ghostalive

Politik och samhälle. Nära och kära. Trams och allvar. Kändisar och okändisar. Brott och straff. Glädje och sorg. Cancer och annan skit. Livet helt enkelt.

En trevlig tjej

Det är synd att det är så få tjejer som är trevliga nuförtiden.

Post it Notes from my Idiot Boss

delivered directly to my computer monitor on an all too regular basis...

Affes Statistik-blogg

Statistik, politisk satir och betraktelser

George med Liemannen bakom axeln

George, jag lever med en dödlig cancer som jag pratat om i TV-serien som heter Himlen Kan Vänta

Hoebloggers's Blog

4 out of 5 dentists recommend this WordPress.com site

Tysta tankar

Lärandet börjar där den trygga zonen upphör

