Nu är smekmånaden slut!


Edit: Här har man varit på nattmedicinen innan bloggen! Ajaj!
Nåväl. Det är sant som det är sagt. Celgifterna hjälper inte speciellt.
Vill inte mer nu.

Fröken fröken svans med sexkulor i plåt börjar uppenbara sig.
den enda chans arr få lippa dem är att vara uppe på natten så min själ blir lign.

Jag har fått ont i ljumsken, och är allvarligt trörr på cellgifter.
Raw food var en. Aspekt. Den passar ju intie

Inget med religion i inproppad i mitt öra.!

Det finns inte så många kvar.
jag vill göra der b
Sra för alla.a jag laägger av amed cellgifters

20121122-111013.jpg

Hoppas någo följer min blogg

———–

Om Peggy Bell of Sweden

My thoughts are as unique as yours. Let's have a fusion Visa alla inlägg av Peggy Bell of Sweden

56 responses to “Nu är smekmånaden slut!

  • Islandsmamman

    *…….*
    Ja vad fasen skriver man? Sköt om dig? Ha en bra dag? Det blir allt fel men jag hoppas du får så bra dagar du kan.

  • Anonym

    jag har genomlidigt denna sjukdom med min pappa för 30 år sedan, även om han gick med på forskning, sä hjälpte inte detta, en klen tröst, men jag tror inte att jag själv skulle gå igenom alla dessa kurer om jag drabbades av cancer, och må så jävla dåligt, då tror jag hellre att man skall leva fullt ut så länge man kan och njuta av dagen, kanske låter som ett banalt svar, efter alla samtal jag hade med min pappa dom sista åren, och även idag, där jag genomlider denna sjukdom med min make, som har humöret upp och ner med bromsmediciner, så det är inte trevligt, hur mycket man än gör för att förgylla dagarna så är inget bra, och det är tråkigt, att minnas en människa med ilsket humör, vilket jag har idag, och man själv också blir sjuk av en massa sjukdomar,
    nej lilla peggy, lev fullt ut så länge du kan, och njut av att du har dina vänner omkring dig, det är tufft, men samtidigt idag, är samhället inte roligt, så gör alla tokigheter som du orkar och kan, kram annkie

  • Anonym

    kramar om – har inget att annat att svara dig. Gör det som känns bäst för dig.

  • Camilla

    Tänker på dig, dina nära och kära och hoppas ni får fina dagar tillsammans och att du får må så bra som möjligt.
    .
    Du är en förebild för andra med svåra sjukdomar genom ditt sätt att bjuda på dig själv och alla dina fina foton på dig, jag tror att andra kan se sig själva på ett annat sätt även om de tappar sitt hår och att de svullnar upp en del på grund av sina mediciner.

    Du är en hjälte Peggy

  • Ingela

    Jag vet inte riktigt vad jag skall skriva. Har följt din blogg regelbundet och har väl anat att ditt läge förvärrats. Många kramar till dig.

  • angeli64

    Kramar om
    Följer dej så länge du tillåter och orkar skriva här.
    Har ju hängt med sen AB-tiden så mej blir du inte av med.
    Är dålig på att kommentera , taskiga ögon, men läser allt du ger!

    Angeli= Klimakteriekärringen på AB

  • Zombie - Devouring Brains Since 1984

    Läser och gråter, Peggy. Jag önskar att det fanns något man kunde göra för att ta smärtan ifrån dig. Det märks ju på hur du skriver hur fruktansvärt du mår, och det gör mig så ledsen att du måste ha det så. Det enda jag kan göra är att skicka dig kramar över webben. Kram och kärlek till dig.

  • Styrka

    Läser din blogg!
    Förstår att du har det tufft!
    Tack för att du ”bjuder” på dig själv!
    Tänker ofta på dig.
    Styrka till dig!

  • TK

    Jag funderade just på vad som händer. Jag vet inte heller vad jag ska skriva, allt låter så banalt. Jag hoppas i alla fall att du mår så bra som det är möjligt. Vi tänker på dig.

  • Charlotta Cleman

    Ja,vi är nog många som tänker på dig. Men vad ska man säga?

  • Charlotta Cleman

    Fortsätter här, det strulade till sig förut.
    Jag hittade dig för bara ett litet tag sedan, men har nu läst allt du skrivit. Du är beundransvärd och du har en otrolig styrka. Önskar så INNERLIGT att du inte behöver ha för ont. Jag vet själv vad smärta vill säga. Om man bara kunde hjälpa dig!!! Du är så vacker. Jag ser på ditt foto och försöker föra över mina önskningar om smärtlindring till dig. En kram sänder också jag liksom alla dina vänner här.

  • Iris Häggström

    Jag läser också din blogg och är så glad varje gång jag får en ny att läsa.. Du lär mig vad livsstyrka är . Kramar till dig. Tänker ofta, ofta på dig och din situaton. . . .

  • S

    Finns ingenting att skriva egentligen, allt låter så banalt….skickar bara styrkkramar till dig och hoppas att du får många bra dagar iaf….S

  • Jenny

    Jag har ett vykort som jag köpt till dig men vart skickar jag det? Ska även försöka ge dig ett bidrag till din sten när jag får nån krona över. Kram

  • Eva

    Älskade du..hittade din blogg för en månad sen och följer nu dina dagar.känns som man känner dig lite så här på distans!Modig är du och förbluffande stark som delar med dig av ditt liv på det utlämnande sätt du gör.En fantastisk kvinna verkar du vara !Ord blir så små här men jag önskar dig många fina dagar med dina vänner och din söta lilla vovve!Du gör avtryck Peggy,inte många gör det.Kram på dig

  • Humlan

    Vi är många som följer din blogg.
    Vi är många som varje dag klickar in hos dig.
    Vi är många som oroas när dagarna går och det är tyst hos dig.
    Vi är många, även om vi är på håll, även om du inte ser oss.
    Vi finns här i cyberrymden.

  • Humlan

    Jenny, kolla i kommentarerna till inläggen. Vet att Peggy där skrivit sin adress så att jag kunde skicka ett kort . Titta i någon av inläggen som är skrivna strax innan höstens resa till havet.

  • Carina

    Även jag följer ditt skrivande och tänker på dig. Hoppas på ett ett så fint avslut som möjligt för dig innan änglarna kommer. Kram från en norrlänning till en skåning.

  • Madde..

    Kram från Gotland!

  • Monica

    Ja vad ska man skriva.
    Men jag tycker du gör rätt. För vad jag förståt så kommer ändå inte cellgifterna hjälpa dig?
    Så bättre sluta med dom, kanske få nån tid där du inte har ont och mår dåligt av cellgifterna.
    Skulle du orka hitta på något när du varit uten cellgifterna? Eller kommer du ändå vara dålig och trött?

    Kram

  • Carina

    Jag läser…vet bara inte vad jag ska säga….sjukdomen och allt den för med sig är för j-lig.
    Sänder ett gäng kramar…

  • Henrico

    Kram på dig Peggy.

  • Caroline

    En stor KRAM till dig♥♥♥
    Vi är många många som följer dig å som dagligen tänker på dig. Det är klart du inte ska ta cellgifter om de inte har effekt!
    Hoppas du känner allt stöd du får av oss här på bloggen!’Man önskar man kunde skicka vackra bilder till dig♥♥♥STORA STYRKE KRAMAR♥♥♥♥♥♥♥♥♥

  • Roger J Lundkvist

    Tjeniz Peggy! Ser i din skrift att du har det tungt och tänker sluta med cellgifterna. Kan bara säga att jag förstår ditt beslut. Jag har ingen egen erfarenhet av dessa cellgifter som de C-sjuka behandlas med, men har förstått att det är ett extremt gift för hela kroppen och väldigt ned brytande på allt alla system som kroppen behöver. Så jag förstår ditt val. Att slippa må illa på det värsta sätt man kan tänka sig samtidigt som man inom sig vet att de troligen inte kan göra något mer än att bryta ned kroppen ännu mer mer än vad sjukdomen i sig gör…ja jag förstår ditt val.

    Jag kan nu bara hoppas på att du återigen kan få aptit på att äta god mat och njuta så gott du kan och orkar av den tid du har kvar bland alla andra som har sitt lidande och bland de ”friska” som tror att de är lidelsefria men inte är det. Alla bär på någon form av eget lidande, men jag hoppas verkligen att du ska få slippa en del av ditt. Såpass mycket att du kan få njuta av det du vill…ja allt utom mer tid då…

    Önskningar är för religiösa och små barn som tror på tomten, jag är inget av detta. Jag vill bara att du får så mycket kraft tillbaka att du orkar ta in det som ändå är bra. Din aptit på riktigt god mat, din hund som älskar dig mer än allt annat… dina vänner som du har hos dig och att du trots allt kan finna en balans i eländet och den sjukdom du slagits mot så länge.

    Ja…jag ska läsa din blogg tills du inte längre orkar skriva mer. Jag har sparat alla ord du skrivit från och med att jag började läsa dina ord. Jag ska använda dem för att lyfta mig själv när jag mår skit vilket sker ofta. När mina år har passerat kommer dina ord fortfarande att finnas kvar. Jag ska när så blir ork till det och ditt sista ord har blivit skrivet i bloggen, bränna ut alla inlägg på en Cd och spara den utan risk att de förstörs om min dators hårddisk kraschar av någon okänd orsak.

    Ja jag ska fortsätta läsa allt du skriver tills du inget mer orkar skriva.

    • Charlotta Cleman

      Roger. Det du skriver är så äkta. Du handskas så fint med ord som så lätt blir klumpiga och ohanterliga i en sådan här situation. Så här skulle jag vilja att någon skrev till mig när jag har kommit dit där Peggy är nu.

  • Charlotta Cleman

    Vi andra som, en del av oss, har svårt att finna ”de rätta” orden önskar dig, Peggy, allt gott som är möjligt. ❤

  • Kerstin

    Jag följer dig så länge du skriver.

    Kram!

    Kerstin

  • Anonym

    Medmänniska kramar från Lena i Sthlm

  • Lilla Anna

    Ja, vad finns där att skriva… jag tappar orden men sänder en tanke… en varm sådan.

  • Manuella

    Fina vackra peggy. Jag klickar mig in på bloggen flera gånger om dagen och väntar på dina blogginlägg. Jag hittade din sida när jag läste om dig aftonbladet. Du är en helt fantastisk kvinna och vilken humor. Jag känner inte dig och ibland önska jag att jag någongång kunnat träffa dig och bara umgås du är så skön och god helt underbar. Jag tänker på dig varje dag och det menar jag verkligen. Jag vill bara ge dig en stor kram! Jag tycker att du är så jävla grym!:) Jag hoppas innerligt att du får må så bra som möjligt. ❤ Kram finaste du

  • Leo Beata

    Det bästa till dig…
    kram

  • Dick Lindkvist

    Kram Peggy
    Dick

  • Anette Mattsson

    Ord känns futtiga. Läser din blogg varje dag och är så imponerad av att du orkar dela med dig. Sänder varma kramar

  • Nina

    Även om vi andra som läser din blogg inte är hos dig fysiskt så finns vi bland dina ord på bloggen, och jag är säker på att du finns i våra tankar titt som tätt.. Inte slutar vi läsa dina ord så länge du orkar skriva dem..

  • Nenne

    Usch…har följt dig några månader och blir bara så ledsen över att det går så här. Känner dig inte men har tappat några bekanta det sista året till denna djävulska sjukdom. Vi ska ju alla vägen vandra, förr eller senare, men man vill vara med till senare. Människan kan flyga till månen, skicka farkoster till Mars men hittar inte lösningen till denna sjukdom, det är orättvist…

  • Marita

    Jag har följt dig ett tag och blir så ledsen och förkrossad över att läsa dina ord men har samtidigt förståelse för ditt beslut. Hur dåligt ska man må? Finns det inga bättre mediciner? Har man uttömt allt annat? Du får en stor bamsekram och jag ansluter mig till övriga här som skriver om din själsliga styrka. Du är fantastisk och en oerhört stark kvinna. Det hade varit enastående att få lära känna dig i verkligheten. Stor kram från Hälsinglands skogar……

  • Cassandra

    Älskade Peggy, jag förstår dig att du tagit detta,beslut samtidigt som det är tungt, men nu hoppas jag att du får mer ork, slipper må så illa, bara försöka njuta av det som får dig må bra, Tanja, dina vänner och god mat! Vi är många som är med dig, du är så stark, styrkekramar dig till mig

  • Cassandra

    till dig från mig skulle det självklart stå 🙂

  • ulrika

    orden fattas mig nu – styrkekramar t dig – tänker på dig

  • Blackfairy

    Jag följer dig o vill följa dig många år till ❤

  • Selma

    Jag tänker på dig flera gånger om dagen – kram till dig Peggy!

  • Sara

    Skickar många kramar!!!

  • Susanne

    Jag följer din blogg. Det är tråkigt att inte cellgifterna hjälper. Hoppas att du får må bättre. Kram.

  • Charlotte

    Tänker på dig och förstår att du har det svårt,
    Värme och kram

  • Carolina Ingvander

    Loggar in på din blogg varje dag! Hoppas att du har det så bra som du kan, kära Peggy! Många varma kramar till dig från Carro i Lund

  • Lillan

    Kram/Lillan

  • Sussi

    Söta góa Peggy. Jag följer din blogg och har skrattat och gråtit. Du finns i mitt hjärta och jag tänker ofta på dig, närmare bestämt varje dag. Jag önskar att jag hört av mig innan men det blev inte så :-(. Du har en enorm styrka och jag beundrar dig. Du har haft många motgångar, mer än egentligen är lovligt att en människa ska ha. Livet är orättvis. Det känns gott att du har två underbara tjejer som tar hand om dig. Jag skickar dig många, många kramar.

  • Charlotta Cleman

    Väntar på att du ska höra av dig. Bara lite. Så mycket du orkar. Vi är så många, många som tänker på dig … du måste väl känna det? Jag skickar ingen kram, du är väl sönderkramad vid det här laget …. Men jag önskar så innerligt att du får stunder av smärtfrihet. ❤

  • Josefin

    Jag följer din blogg:) styrcke kramar till dig

  • Charlotta Cleman

    Det har gått så lång tid sen vi såg dig här. Hur är det?
    Vi väntar!

    • Anonym

      Döden väntar……..

      • Anonym

        Ja du Peggy. Dina dagar är räknade men denna jämmerdal du lämnar ska du bara ca glad för. Här är inget att gå för ; ( jo för de jävla kramarna) här. Gud, va patetiska de är. Jo en sak! Det finns något, även om du nu inte tror på Gud! O du har ju fått massor av hjälp!! Vem får det! Ha det, på andra sidan.

        • Peggy Bell of Sweden

          Jag känner stort obehag när jag läser dina kommentarer så jag ber dig ödmjukast att sluta. Jag har en jävla ångest som det redan är, och behöver inte mer. Snälla respektera detta.
          Sedan slipper du en kram från mig.

  • Charlotta Cleman

    Det är säkert jättesvårt men försök att inte bry dig om dem som gör dig illa. Jag beundrar dig mycket för att du varit (är?) så stark mitt i all din ångest och smärta.Jag är själv ganska hårt drabbad så jag kan åtminstone ana hur du känner. Om det finns en gud (NÅGOT finns det ju!)vill jag be honom/henne/det/ att hjälpa dig att känna lite lugn åtminstone. Tankens kraft tror jag på och mina tankar och innerliga önskningar går ofta till dig. Lilla STORA människa.

Vad tycker du?:

Välkommen till Kaoset

I kaoset härskar djuren över människorna

Bonnie's Blog of Crime

My Life of Crime, Murder, Missing People and such! Above all else, never forget the victim, that the victim lived, had a life and was loved. The victim and their loved ones deserve justice, as does society.

ADHD i vardagen

Just another WordPress.com site

hydraul

Where it gets messy...

Ewa Lev Livet !

Livet är inte bara en lek , det är en dans på rosor också ..

TANKESMEDJAN

Smått och gott i vardagens labyrint

5 söner och 1 man

(och så jag förstås)

kyrksyster

Kamp och glädje - så är livet.

ghostalive

Politik och samhälle. Nära och kära. Trams och allvar. Kändisar och okändisar. Brott och straff. Glädje och sorg. Cancer och annan skit. Livet helt enkelt.

En trevlig tjej

Det är synd att det är så få tjejer som är trevliga nuförtiden.

Post it Notes from my Idiot Boss

delivered directly to my computer monitor on an all too regular basis...

Affes Statistik-blogg

Statistik, politisk satir och betraktelser

George med Liemannen bakom axeln

George, jag lever med en dödlig cancer som jag pratat om i TV-serien som heter Himlen Kan Vänta

Hoebloggers's Blog

4 out of 5 dentists recommend this WordPress.com site

Tysta tankar

Lärandet börjar där den trygga zonen upphör

